Wednesday, April 25, 2012

Motivasi Pagi

Awal sungguh aku bangun hari ni. Adakah ada berita gembira pada hari ini? Mungkin juga alarm biologi aku hari ni berbunyi terlalu awal disebabkan makanan semalam? Entah apa yang merasuk fikiranku kelmarin sehinggakan aku berjaya mendapatkan banyak makanan 'tambahan' yang berdiskaun diskaun itu. Apanya yang diskaun? Dapat beli Mocha cake dan egg tart dari King's dengan harga yang ditolak diskaun 50%, dapat beli pizza dengan harga RM1! Pelik en suamiku petang semalam melihat begitu banyak makanan 'segera' macma tu dalam satu-satu masa. Selalunya makanan begitu aku akan beli satu-satu jer dalam satu-satu masa (jaga badan tuuu kunun-kununnya).

Entah buang tebiat agaknya bini aku ni
Abang, Yatie dapat semuanya ni dengan harga diskaun. Lagipun entah kenapa tiba-tiba rasa nak makan kek dan nak beli pizza.


Atau mungkinkah awalnya kebangkitan aku pada hari ini disebabkan teruja nak tengok how do i look selepas berejam2 pakai mask akibat terghairah dok baca blog orang dan kemudian terbasuh muka dengan air sejuk yang terrrrrrr sejukkkkknyerrrr...Ontah apo jadi muko den. Huhu...

Tengok cermin. Nasib baik ok, tak jadi pape, huhu..Trima kasih ya Allah. Kalau tak, psati MC jugak aku hari ni.

Atau, mungkinkah semalam tak boleh tido dok pikir nak pi Pesta Buku Antarabangsa Ahad ni? Uiii lambat lagi tu...Takkan sampai begitu sekali. Teruk benor tu...

Ya Allah...Pls pls pls jadikan hari ini hari yang sangat ceria, sangat bertuah dan sangat efisien buat hambaMu ini...Tolong hamba Ya Allah. Bantu aku untuk mencari di mana bahagia itu berada pada hari yang berbahagia ini..

No comments: