Sunday, April 8, 2012

KARNIVAL SUKAN MARA

5 hingga 7 April 2012 melakar sejarah tersendiri dalam hidup aku sebagai staf di kolej tercinta ini. Rombongan para atlet kebangsaan bertolak dari Alor Setar pada hari khamis lagi. Tapi aku dah bagitau boss aku pi lambat skit sbb nak sambut birthday dulu. Heh. Malu jugak bagi alasan yang rupa gitu, apakan daya, dah tk tau nak bagi alasan apa. Memang betul pun aku tak nak pi awal sebab birthday aku jatuh pada hari Jumaat 6 April 2012. Ditambah lagi dengan game netball yang hanya akan start pada Sabtu 7 hb, so apa lagi, aku pun ambik la segala kesempatan yang ada..

So, Jumaat 6 April 2012, aku sampai di IKM Sik lebih kurang pukul 7.30 mlm, naik ke bilik penempatan para atlet kebangsaan. Wah wah! Tepat keputusan aku untuk masuk lewat sehari. Kalau tak...hehehehe...Biasala kan, dah namanya asrama pelajar. Takkan sama macam mahligai syurgaku di rumah...


Kebetulan hari Sabtu tu, en suami tak jadi keje (boleh pulak macam tu yer), dan dia bawa geng-geng pasukan sorakku sekali - Umar dan Danial.
Alamak koboi mana pulak ni..Mana kuda bang!

frm left - basha, k rosni, k zaiyati

frm left depan salina, ijat
Game kami pada pkl 10.00, 11.30 dan hampir ke pukul 1 kalau tak salah aku. Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! HITAM!!!!!!!!!!!!!!!! tanganku........

Memang ketara sun burn kat tangan aku bila aku bandingkan lengan atas dengan bawah. Tu laaaa.. sapa suruh tak pakai inner.Waaaaaaaa!!!!! Tak sanggup!!!

Nasib muka maintain cerah beb! Kalau tak memang meraung la aku. Bukan senang nak hilangkan sun burn nih.

Kata boss - tak menang takper, janji menang gaya. Huhu...

Apapun, team ni mmg best!

Tengok tu, semangat..
Kitorang memang sporting gilaa semalam.. Kalau diikutkan memang kami patut balik jer lepas game ke dua tu - kalah teruk (teruk betuii). Tapi mengingatkan kata-kata bos, pesanan bos - 'kalau kalah, biarlah kalah bermaruah". Nampak perkataan bermaruah tu?? Itulah yang menyebabkan kami masih menunggu walau dah tahu dan pasti takkan move to the next stage/round. At last, berbaloi menunggu kerana kami hampir-hampir menang untuk last game tu!

GO, GO, GO..................

No comments: