Saturday, June 14, 2014

Dont be sad

Allah always be by your side. Insyaallah..

Ini kali ke 4 atau ke 5 my visit to psychiatrist. Jumaat smlm 13  Jun 2014. Tapi semlm bawak bodyguard yg betul2 tahap bodybuilder punya orang. Even my hubby pon ckp dgn doktor " hari ni dia bawa bodyguard la doktor". Eheh..apa2 pon boley abang..asalkan abang ikut yatie even once. Nak dengar apa doktor akan bagitau abang dn nk dngar jugak apa yg abang akan tnya dn apa pendapat abg tentang keadaan yatie, tentang perkembangan diri yatie yang abng nmpk setakat hari ni.

Tapi bila bawak bodyguard sorang ni,jenuh jugak la melayan dia punya soalan lambat-lagi-ke-awak tu. Kalau dah 5 minit sekali tanya pasal ni,mau menangis cek nohhhh....huhu..

My hubby bgtau doktor yang dia nampak aku ni mcm dah hampir 70% sembuh, which is not make the doctor happy. Doktor ckp sy pun dh nampak perubahan tapi belum comey lagi,sepatutnya kalau dh betul2 sembuh, aku dah boleh berfungsi sepenuhnya. Which means aku dh boleh pegi mall sorang,drive ke mana2 saja sorang2, tak perlu tunggu hubby balik dr sungai petani untuk balik ke rmh, dh boleh melayan anak2 even dia tk ada masa tu, dan macam2 lg yang sepatutnya aku dah boleh buat setakat ni. Nampaknya my anxiety ni sayang sgt nk tinggalkn aku. Eh cepat la berambus oiii... Aku dah tak sanggup nak hadap ko lagi laa....tolong laa pegi jauh2..

Srmlm doktor suggest untuk pegi sesi terapi dgn sifu dia katanya, Prof Azhar dari Hospital Ampang Puteri. Sangat pakar dalam bab2 psikoterapi ni. Tapi kt KL nunnnn.. Waaaa dekat mih mih mih...sungguh gigih doktor ni dok cerita kat aku pasal si sifu dia ni, mcm la aku blh nk p sangat.huhu....dah la the first 2 to 3 session perlu dibuat once in a weeek. Which means 3 consequence week tuuuu...Waaaa...setiap minggu p KL...tak kritikal lagi kot sakit mokcik nih. Huhu...

Aku pun ada ckp dgn doktor yg aku kurang favor dgn cymbalta ni sebab satu perkara ja la ni-susah nk berry.huhu...jenuh menunggu kat dalam toilet tu apa satu pun tak keluar. Doktor cakap its ok as long as cymbalta ni dah suit dgn aku. Boleh jd kawan karib la pulak kan. Kawan karib sebab terpaksa. Huahuahua...harap2 kwn karib satu ni tak perlu jd akrab terlalu lama sangat. Payah nak puaskan nafsu berfashion cek ni kalau dh akrab sangat dgn cymbalta. Kawan karib aku ni berharga RM300 untuk sebulan punya stok. Memang karib betui la ko, nak beli tutu skirt pon terpaksa hold dlu.huhu...

Ok..bab susah nak terberry td la kan..tak suka la aku sebab biasanya aku berry ni sekali sehari. Badan terasa ringan dn langsing. Tp lps cymbalta on je terus tk blh nk terberry2 ni. Seminggu sekali pon susah. Mana tk rasa kembang pokcik2 oiii...tak best arrr...tk suka nk diet2 sebab aku ni suka makan. Nmpk gayanya trpaksa la diet gak takut kembang seperti kiambang kot pulk nanti. Bab ni harus la berjaga2..sapa lg nak jaga kalau bkn mokcik sendiri.......lahaiiii laaa

Tp esok aku dah set appoinment dgn sifu yoga di yoga club penang. Harap2 im doing fine je esok. Maybe concept lebih kurng sama dgn Prof Azhar punya sesi. Rasanya la. Apa2 pun tgk esok. Harapan sangat besaq oiii...bagila aku dpt sembuh dgn sesi terapi ni saja, supaya tk perlu lafi ubat2 ni. Ubat saraf otak tuuu..menakutkan je bunyinya pon. Laa haiiii...

No comments: