Saturday, February 25, 2012

Review Produk : SilkyGirl Lash Curler Mascara, SilkyGirl Blink Glitter Eyeliner dan Elianto Makeup Cleansing tissue

ELIANTO Make up Cleansing Tissue

Heheh..Kenapa aku beli make up cleansing tissue? Sebabnya..........................
Dah lama tak pakai maskara dan eye shadow - tak perlu ada makeup remover. Tapi lepas beli Maskara dan Glitter eye liner semalam, terfikir perlu beli makeup remover sebab nak kena tanggal semua bekas2 maskara dan eyeshadow - time nak solat zohor. Aku beli maskara dan eyeliner tu kat kedai Nona, Tesco mergong. Booth elianto sebelah je dengan kedai Nona. Masa pulak tak mengizinkan time tu, so aku ambik je elianto makeup cleansing tissue nih. Lagipun tak pernah try cleansing tissue. Apa salah cuba. Bukan mahal pun, RM15.00 je.



Jarak dekat  


Elianto Makeup Cleansing Tissue - pic ambik dari jauh

      Teringat baby wet tissue yang aku guna untuk Umar dan Danial masa diorng baby-baby dulu. Hihi...Mulanya teragak-agak nak apply kat muka (teringat aku lap poo poo danial dan umar, hehe). Then bila guna tu, memang ada terasa 'keras/kasar' sikit kat muka - muka rasa pedih. Aku lap slowly jer takut terkeluar kulit muka sekali, huhu..Tapi sebut bab 'remover', YES, memang makeup mudah sekali ditanggal - termasuk maskara dan eye liner yang baru dibeli tadi. Baunya ok, bau daun lidah buaya. Mudah dibawa, tak berapa jimat la - 30 keping, boleh guna untuk 30 kali/hari je. Kalau guna cleansing milk, boleh tahan lagi lama..Sekarang azam nak berjimat, kena betul-betul jimat.


SILKYGIRL Lash Curler Maskara

Dah lama nak beli nih. Maskara yang lama tu dah expired maybe, gatal mata bila pakai. Tak salah SilkyGirl Hi-Definition Maskara kot.

Lash Curler - Memang boleh buat bulu mata curl, tapi bulu mata nampak bergumpal2 skit. Mungkin sebab dia punya bahan agak pekat. Sekali apply, banyak yang lekat kat bulu mata. But bila apply perlahan-lahan, ok jer - masalahnya kena ada masa tambahan - kalau tak, tak sempat hantar danial ke sekolah. Dengan harga RM19.90, bagi aku oklah. Puas hati. Memang maskara macam tu pun yang aku intai selalu - waterproof tapi mudah tanggal. Pernah beberapa kali beli jenama Maybelline, waterproof, sangat susah tanggal. Degil yang amat. Sudahnya habih pedih mata. Tak berbaloi macam tu. Sebab tu aku pilih SilkyGirl. Maskaranya memang waterproof dan mudah tanggal.



SILKYGIRL Blink Glitter Eyeliner

Banyak review pasal eyeliner ni - banyak yang tak elok. Tapi bagi aku, ok jer..Aku hanya apply sikit jer kat kelopak mata atas, just bagi nampak segar.

Aku perasan, warna-warna yang gold based memang sesuai dengan warna kulit dan penampilan aku. Memang aku confident warna gold sesuai dijadikan makeup-tidak ketinggalan zaman.

Kat sini ada beberapa review tentang produk ni. Kebanyakannya tak setuju :

http://www.mywomenstuff.com/2009/03/06/new-from-silkygirl-maybelline-and-loreal/
http://www.offerstation.com/whats-new/29338/new-silky-girl-blink-glitter-eyeliner.htm
http://www.lipglosseater.com/2009/07/silkygirl-blink-glitter-eyeliner.html


Mata sebelah kanan. Nampak keemasan skit..

No comments: