Thursday, July 28, 2011

Projek Cuti

Hari-hari cuti tanpa suami di sisi, hmm..terasa agak sunyi dan seperti terlalu banyak masa terluang. Jadi hari ini rasanya perlu diplan betul-betul. Barulah dapat terisi dengan perkara-perkara yang bermanfaat dan ceria.

Aku letak dulu bende-bende yang aku nak buat pada hari ini (tak ikut keutamaan) :

1) Pegi ambik ubat kat klinik
2) Bersenam (jalan-jalan kat taman mainan atau buat aerobic kat rumah saja)
3) Lipat semua baju dan kemas mana-mana bahagian rumah yang nampak tak kemas pada hari ini
4) Belikan seluar panjang untuk Umar dan Abang. Umar sekarang dah tak mau langsung pakai seluar pendek. Semua seluar Umar mesti panjang sampai ke buku lali. Kalau tak dapat seluar panjang macam tu, alamatnya bingitlah telinga mama dengan keletah mengada-ngada si adik nih.
5)Ops (lupa). Hari ni nak masak apa? Hmmmmm...nk kena search kat google jap lagi. resepi nasi ayam paling sedappp.. Nyum nyum ( nanti kalau jadi aku update kat sini)
6) Nak kene beli bateri untuk camera. Dah lama tak guna kamera tu. Membazir je ada tapi tak guna
7)Paling best nak buat hari ni--jeng jeng jeng!!Jahit tudung lagi. Kali ni dengan design awning yang lain skit. Dah dapat dah macam mana nk buat awning panjang (sampai boleh tutup pipi)yang nampak kemas bila pakai. Tudung dengan awning panjang yang aku buat sebelum ni agak kurang kemas. Nampak terpenyet-penyet kat bahagian muncung depan awning. Mintak-mintak kali ni berjaya. Amin..

Banyak dah tu to-do-list untuk hari ni. Sekarang dah dekat pukul 11. Better aku stop sekarang. Kalau tidak memang tak boleh jalan punya semua planning nih.

Will update soon..so soon..

No comments: