Wednesday, January 23, 2013

Color Block

Suatu ketika dulu, terutama ketika di matrikulasi UUM, aku sering disindir rakan-rakan kerana sering mengenakan pakaian yang terdiri daripada macam2 warna. Tapi...aku tak peduli pun masa tu..nak buat macammana..bila aku suka baju tertentu..tudung yng sedondon tkder..takkan aku tak pakai baju yangaku suka semata2 kerana aku tak jumpa tudung yang sesuai. Hehe...selalu juga aku ditegur kawan2 sebab tu.

Bila masuk keje,pada awalnya aku pakai gak pakaian yg tak sam warna dengn tudung. Lma kelamaan rasa malu pulk dgn studnt pada masatu sebab depa punya pakian punyala cantiknya..hehehe..takkb ku nak selekeh lak.

Tapi kini, color block dh in dlm fesyen sekrg. Pink dgn biru,turqoise, pink dgn hijau (hmmm yng ni mmg warna yg sngat2 aku sangat suka yng amat)..purple dgn pink... wow.. sekarang ni dh tak kisah nk pkai baju wrn apa dgn tudung kaler apa. Asal nmpk cantik. Color block. Hebat betul

So..skrg aku dh tak kisah la sangat seluar aku warn apa,baju warna apa, tudung wrna apa. Tapi yang banyak dlm almari dah pastilah warna hijau..diikuti dengan warna pink. Tudung sekarang aku beli hampir kesemua warna. Haaa ambik hang..3 lai 20ringgit jer.. Bukan nak but koleksi macam orang buat koleksi kasut ke handbag ker apa..bagi ku smua tu mmbazir...designer hndbg la apa laa... lebih baik tambah warna tudung. Hehehe.... maaf yang suka kumpul handbag..ok juga hobi tu kalau duit kt dlm bank tk tau nk buat apa..kan....tak kisah laa kalau dh bnyk macam tu..apa nak kaluttt..

Satu hari tu aku cuma ada seluar jerut kt kaki kain cotton yg aku beli kt pasar tani rm 18 selai dgn singlet panjang tanpa lengan (aku tk tau apa nama fesyen singlet nih)? tudung trtinggal, baju lain pun trtinggal. Takkn nk kluar rmh pkai seluar dgn singlet mcm tu je kn...kang org ingt mknya mana laa plk.. mcm biasa pinjm jer yg ada dlm almari kakakku..hmm..klu dia tauuuuu.....hehe....

So, pakaian aku hr tu ada 4 warna..uiii bnyk gak tu..tk kisahlah....seluar biru nila,singlet coklat,baju kt luar warna pink,tudung hijau..macam baru keluar dari rumah clown plk....

No comments: