Monday, December 24, 2012

Baju Korporat Isnin

Baju hari Isnin secara rasminya adalah berwarna putih,skirt atau seluar hitam dan tudung warna maroon. Hmmm...so berapa helai baju putih yang aku ada? 3 helai. Sehelai aku beli untuk majlis meraikan staf atas kejayaan mendapat pengiktirafan iso 9001:2008 ysng dibuat di Sunway Hotel thun 2011, selai tu beli kt reject shop,masa tu tgh cari hadiah untuk en. Suami,hehe... sekali harung belikn untuk aku juga. Last,tp yg ni aku dah lma beli, yg ini aku beli untuk majlis dinner untuk keluarga staf. Hehe..tengok la..aku bukan suka sgt baju putih ni...yes,putih itu bersih,pasai tu aku malas untuk mengenakan sebarang pakaian berwarna putih, mncemarkan kesucian warna tu jer klau aku yang pakai. Sebab tk reti nk jaga,huhu..comot abih nanti..

Baju putih yg last tu ada keistimewaan tersendiri yang aku boleh story knp aku suka. Ada mcm satu ribbon bow yg sangat besar kt dada. Gaya fesyen yang memang aku suka..ribbon,bow..apa2 saja yang nmpk mcm dlm citer fairytale. Hehe...dasar anak patung barbie.

Panjang betul mukadimah. Yang nk aku tulis kt sini cuma pakaian korporat hari isnin je ek. Hehe... dah sampai mana ni haa..

Baju putih yg ada ribbon bow tu labuh smpai ke lutut, dan besar..klau aku pkai dengn seluar, yg pasti aku akn letak tali pinggang nmpk pendek sikit, dan dah koyak sikit kt bahagian bawah baju. Baju kain sifon, susah nak jahit kalau dh terkoyak mcm tu. So pd hari ini aku cuba gayakan baju putih bow tu dengan skirt cotton fesyen terkini yang ada button kt tengah2 skirt. Aku masukkan baju dalm skirt kemudian aksesorikannya dengan tali pinggang berkilau2. Waaa...gaya yang sangat aku suka. Skirt sepatutnya berwarna hitam, tapi bantai jer la..tk perasan sangat warna kelabu tu,hihi...kelabu dgn hitam adik beradik. So tkper, tkyah bergaduh ek..

Skirt ni labuh, jd kasut yg paling ideal adalah yg tumitnya berketinggian 2  1/2  inch ke atas. Klau tk, mmg sapu lntai, sonang keje makcik cleaner hari ni. :-D..

No comments: